[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 696: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 696: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vtr.nu - VTR-Klubben i Sverige • Visa tråd - Potential till tråkigt El-fel

Potential till tråkigt El-fel

Potential till tråkigt El-fel

Inläggav Kalleman » tor okt 11, 2018 7:34 pm

Var med om något nytt med Elldis i morse när jag skulle puttra till jobbet. Det var ganska hög fukthalt i luften i natt och det verkar som Elldis inte gillade att sova i fuktig luft.
När jag vred om nyckeln visade det sig nämligen att både trip och klocka nollats under natten, precis som när batteriet varit urkopplat. Allt funkar bra i övrigt och den hade inte tappat minnet under dagen på jobbet så jag misstänker snarare fukt än ålder...

Har inte hunnit titta på detta än men ska ändå försöka hinna med att montera värmehandtag i helgen så då kan det vara läge att leta potentiella felkällor.

Någon som har hett/heta tips om var jag ska gräva djupast?

Bilden visar hur en båt ser ut efter ett år i riktigt hav (läs: på västkusten) men med färg anpassad för gölen på östkusten (läs: i Östersjön). Har med andra ord inget med ämnet att göra...Bild
Kalleman

Användarvisningsbild

Hoj:
Kön: Man

Re: Potential till tråkigt El-fel

Inläggav peno » fre okt 12, 2018 4:29 pm

Inga bra tips mer än att fukt tränger in någonstans å gör livet lika surt som rosorna trivs på din köl.
Skickar dagsaktuell blid från Vänern och önskar dig all lycka med att finna felet.Bild

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
peno

Användarvisningsbild

Hoj:
Kön: Man

Återgå till Mek - Frågor / Tips