[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 696: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 696: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vtr.nu - VTR-Klubben i Sverige • Visa tråd - Fotpinnar till högdraget

Fotpinnar till högdraget

Fotpinnar till högdraget

Inläggav Bengan » tis nov 10, 2009 5:48 pm

När jag monterade mitt högdragna slipon så märkte jag att dom bakre fotpinnefästena låg emot burken på vänster sida och skavde. Så jag åkte till mc- demonteringen och köpte ett par fotpinnar till cbr 900 93:a (samma på årsmodell 92-99 antar jag). Jag kapade av ljuddämparfästet som satt på ena fotpinnen och smorde upp dom och polerade. Hålens centrummått stämde inte. Om jag minns rätt så skilde det 1,5cm. Det löste jag genom att slipa upp hålen på båda sidorna till en oval form. Resultatet blev riktigt bra. Fotpinnarna kom upp så pass mycket att jag slapp ha distanserna som jag tycker är så fula och därmed att passageraren slipper känslan av att sitta i en gynekolog- stol. Pinnarna kom ca en cm högre upp, men i gengäld så flyttades dom fram en bit så att benvinkeln blev helt okej. Utseendemässigt så blev det riktigt bra förutom möjligtvis att bulthuvudena inte är centrerade i ”urgröpningen” på fotpinnarna. Det går väl att lösa med nån form av täckbricka över hålet. Någon som har tips på var man kan skaffa såna? Kommer inte ihåg storleken nu.
En nackdel kan vara om både förare och passagerare har stora fötter. Då blir det lätt att passageraren ligger emot med tåspetsarna mot förarens vader. Funkar för mej och tjejen. Jag har storlek 42 och hon 38.
Pris 1000 spänn på Bike:s mc- demontering.
Bilagor
Fotpinnefäste-efter - Kopia.JPG
Fotpinnefäste-efter - Kopia.JPG (136.3 KiB) Visad 1921 gånger
Fotpinnefäste-före - Kopia.JPG
Fotpinnefäste-före - Kopia.JPG (137.3 KiB) Visad 1921 gånger
Bengan

Hoj:
Kön: Man

Re: Fotpinnar till högdraget

Inläggav ahgren » tor nov 26, 2009 9:47 pm

ser att du har GPR när jag köpte mina fick jag med distanser till detta, nu blir jag lite orolig efter som jag ska köpa ett par som dina GPR/GPE till min sp1 så man kan hoppas att dom finns med, har nu ett par Lazer som låter nja inte som min gamla storm så jag tänkte köpa nya.
Bilagor
GPR.JPG
GPR.JPG (128.11 KiB) Visad 1845 gånger
ahgren

Inläggav Bengan » mån nov 30, 2009 11:48 pm

jag tycker du gör helt rätt i att köpa gpr. dom låter hur skönt som helst och ser jäkligt bra ut också.
den enda nackdelen kan ju vara priset, jag betalade 8000 för mina högdragna i titan. och jag fick med
distanserna till fotpinnarna och alla detaljer för att montera det.
Bengan

Hoj:

Inläggav Bosse » tis dec 01, 2009 11:29 am

Mycket nöjd med mina GPR. Dovt mullrande utan det lite metalliska skrammel en del system ger. På en VTR Skåneträff häromåret jämförde vi de 5 olika system som råkade vara närvarande. En helt subjekt bedömning, men i alla fall. GPR systemet kom ut som vinnare :thumbsup:
If it's too loud
You're too old
Bosse

Användarvisningsbild
VTRSponsor
VTRSponsor

Hoj:

Återgå till Styling och utseendeforumet