[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 696: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 696: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vtr.nu - VTR-Klubben i Sverige • Visa tråd - vacum till bensinkranen ??

vacum till bensinkranen ??

vacum till bensinkranen ??

Inläggav roller » tis aug 22, 2017 9:24 am

Hejsan,
Jag har tagit över en VTR -05 som har stått länge. Jag fått igång den och tänkte synca förgasarna.
När jag kopplade ur vacumslangen till bensinkranen för att få vacum från bakre cylindern passade jag på att kolla vacum. Men det är inte bara vacumsug, utan det pulserar liksom.
Kopplar jag in en vacum mätare (instrument) så fladdrar nålen väldigt mycket. Omöjligt att få ett värde.
Jag har för mig att det kan vara svårt att mäta vacum ur stora twinnar med vacum mätare.
Ska det vara så här?

//Uffe
roller

VTRSponsor
VTRSponsor

Re: vacum till bensinkranen ??

Inläggav gubbe » sön aug 27, 2017 10:18 pm

jag har ingen aning men vet att om du söker på forat finns troligtvis svaret här.
sök å ha lite tålamod vi är snurriga mellan varven.....
hata harvar

(One size fits all)
gubbe

Användarvisningsbild
VTRSponsor
VTRSponsor

Hoj:
Kön: Man

Re: vacum till bensinkranen ??

Inläggav Nesse » mån aug 28, 2017 1:33 pm

Det är troligen PAIR systemet du kopplat in dig på. Det används för att skjuta in extra luft vid utblås som ska "ge en bättre förbränning av oförbrända bränslerester" eller nåt. Men i huvudsak handlar det väl om att få ner CO2 halten i utblåset så att det på pappret ser ut som en renare motor... Hur man gör vet jag inte, men det finns handböcker för synkning och sånt, inget jag gjort själv, än...
/Nesse
VTR 1000 F, XL 1000 V, VTX 1300 R
Nesse

Användarvisningsbild

Hoj:
Kön: Man

Återgå till Mek - Frågor / Tips