Skumt startproblem på varaderon

Skumt startproblem på varaderon

Inläggav Nesse » mån sep 04, 2017 8:32 am

Ja, jo jag vet att det finns forum för varaderon också, men tänker att jag kanske får fler tips här om vad problemet kan bero på.

Problemet beter sig som så:
När jag trycker på startknappen så startar motorn som den ska, men, så fort jag släpper startknappen så dör den, motorn stoppar. spelar oftast ingen roll om jag har den inne 2 eller 5 sekunder, den dör så fort jag släpper knappen.
Nu är det inte hela sanningen, det är lite inkonsekvent för ibland när den är kall så fungerar det utan problem att starta den, men bara första starten. Ibland detsamma med varm motor. Har hittat ett sätt (var ju tvungen eftersom jag var på resa när det började krångla) som fungerar och det är att varva upp den innan jag släpper startknappen, då dör den en del av en sekund för att sedan hosta och spotta igång. Den kan vara lite hostig några sekunder (mycket bensin kanske) för att sedan gå bra. Och när man väl fått igång den så bara går den hur bra som helst.

Vad har jag nu gjort:
Bytt till nya tändstift
gått igenom elkontakter
testat batteriet
Fått tips om bränslepumpen, men det verkar vara långsökt eftersom det inte är problem när den väl startat

Nån klok som kan förklara eller komma med fler tips? Blir felsökning i vinter...
/Nesse
VTR 1000 F, XL 1000 V, VTX 1300 R
Nesse

Användarvisningsbild

Hoj: VTX1300R,Vtr1000F,XL1000V
Kön: Man

Återgå till Mek - Frågor / Tips