Så blev jag då äntligen medlem här

Re: Så blev jag då äntligen medlem här

Inläggav CarolusRex » fre jan 25, 2013 7:46 pm

Jo jag har läst om dina bravader här Tweety och vet att du har koll på det,perfekt att du finns i närheten även fysiskt :clapping: har lite svårt ännu att motivera kostnaderna fick pris på 8000 och då saknades en skiva och framskärmen,bromsok har jag redan så jag kanske kommer lite billigare undan.

Men du som vet,jag förmodar att jag behöver nya clip on,har förstått att du kör med Convertibars,hur passar och funkar det med slangar och kablar osv..... :scratch:
CarolusRex

Hoj: VTR1000f
Kön: Man

Inläggav Tweety » fre jan 25, 2013 10:16 pm

Mja... Det beror väl på nivån av OCD man har det... ;)

Det fungerar alldeles utmärkt med CBR 929 clip-ons, de är de högsta av CBR'ernas... Men jag vill liksom ha handtagen precis där, inte där, men DÄR... Och så vidare...

Jag har bytt slangarna till stålspunna, och då tog jag till en extra tum, så det fungerar utmärkt även att höja dem till "touring läge", men slangarna från matchande CBR passar oftast som hand i handske till den gaffeln du väljer... Kablarna vete tusan, jag hade redan byggt om halva härvan vid det laget, ville ha plats till en HID ballast, och har bytt kontrollerna till GSX-R1300 kontroller, med fler knappar, och dessutom vattentäta, till skillnad från mina original från 98, som hängde upp sig på helljus efter varje regnskur...

Att fråga mig om originaldelar är oftast inte så informativt... Jag har liksom inte så många kvar... Enl ett par polare som har räknat, så mindre än ett dussin, lite beroende på om man räknar delar jag har svarvat om/svetsat osv... ;)
VTR 1000F + CBR 929RR + CBR 954RR + CBR 1000RR + VTR 1000SP1/2 (RC-51) + 1 st galning = RCBVTR 1000F
Tweety

Hoj: RCBVTR 1000F (97 till 09)

Inläggav CarolusRex » fre jan 25, 2013 10:26 pm

Det verkar som att jag har en lägre grad av störning än du ;) och då räknas jag som mer störd än genomsnittet i min kretsar.

Jag har förstått att det inte är mycket som är original på din hoj,mitt helljus hänger inte upp sig när det regnar,dock är det inte i närheten av ditt :D Stålspunna slangar satt på när jag köpte hojen dock så är det säkert i originallängd. Är verkligen inte hemma på det elektriska men tja ändra och greja är ju kul,får se var jag hamnar till slut, är grymt sugen på att byta gaffel och det blir "inte så mycket dyrare" är att uppgradera originalet som jag förstår är ganska uselt.

Tack för svaret,även om det rörde originalgrejor :hail
CarolusRex

Inläggav Tweety » fre jan 25, 2013 10:27 pm

BTW, jag gissar att det var i Sverige?

Min inköpslista på ebay för en stund sen stannade på ca 5000:- men det är utan frakt och för CBR 1000RR så lite dyrare...
VTR 1000F + CBR 929RR + CBR 954RR + CBR 1000RR + VTR 1000SP1/2 (RC-51) + 1 st galning = RCBVTR 1000F
Tweety

Inläggav Tweety » fre jan 25, 2013 10:28 pm

CarolusRex skrev:Det verkar som att jag har en lägre grad av störning än du ;) och då räknas jag som mer störd än genomsnittet i min kretsar.

Jag kan väl inte hjälpa att Honda byggde fel från början?
Tweety

Inläggav Tweety » fre jan 25, 2013 10:31 pm

CarolusRex skrev:...är grymt sugen på att byta gaffel och det blir "inte så mycket dyrare" är att uppgradera originalet som jag förstår är ganska uselt.

Säg till om du vill ta en sväng till sommaren och kolla skillnaderna... Jag lovar, de flesta blir lurade att min hoj är original med lite lull-lull tills den står bredvid en originalhoj... ;)
Tweety

Inläggav CarolusRex » fre jan 25, 2013 10:33 pm

Japp det är i Sverige från Bike mcdemontering,som säkert är Sveriges dyraste mc skrot. De hade dock i stort sett allt förutom en bromsskiva och färgsläpp på fälgen.Har kikat lite på att byta till en gaffel från SP! som säljs här på forumet,dock så är det jäkligt svårt att hitta framhjul till hyggliga pengar även på ebay. Nu har jag reda ok från en 954 så jag tror jag hamnar på ca 6000 kr för det jag behöver. Vad jag sett på ebay så är delarna till cbr1000rr lite dyrare men det finns ett något större urval än cbr954
CarolusRex

Inläggav CarolusRex » fre jan 25, 2013 10:34 pm

Tweety skrev:
CarolusRex skrev:Det verkar som att jag har en lägre grad av störning än du ;) och då räknas jag som mer störd än genomsnittet i min kretsar.

Jag kan väl inte hjälpa att Honda byggde fel från början?

Det verkar de ha gjort men man kunde ju valt en SP också. Så jag har funderat på om det var JAG som valde fel men jag tror inte jag hade använt en SP lika ofta som min F
CarolusRex

Inläggav CarolusRex » fre jan 25, 2013 10:37 pm

Tweety skrev:
CarolusRex skrev:...är grymt sugen på att byta gaffel och det blir "inte så mycket dyrare" är att uppgradera originalet som jag förstår är ganska uselt.

Säg till om du vill ta en sväng till sommaren och kolla skillnaderna... Jag lovar, de flesta blir lurade att min hoj är original med lite lull-lull tills den står bredvid en originalhoj... ;)

Det hade varit jäkligt coolt att prova din hoj, och ja jag tycker också att den har kvar originalutseendet(till viss del) har ju kikat på bilderna på den ganska mycket nu. :D
CarolusRex

Inläggav Tweety » lör jan 26, 2013 10:27 am

CarolusRex skrev:Japp det är i Sverige från Bike mcdemontering,som säkert är Sveriges dyraste mc skrot. De hade dock i stort sett allt förutom en bromsskiva och färgsläpp på fälgen.Har kikat lite på att byta till en gaffel från SP! som säljs här på forumet,dock så är det jäkligt svårt att hitta framhjul till hyggliga pengar även på ebay. Nu har jag reda ok från en 954 så jag tror jag hamnar på ca 6000 kr för det jag behöver. Vad jag sett på ebay så är delarna till cbr1000rr lite dyrare men det finns ett något större urval än cbr954

Varför letar du SP hjul? De är ju asdyra... Köp ett CBR 1000RR hjul... De är de lättaste av CBR hjulen, de har samma bultmönster för bromsskivan allihopa, och de ser minst malplacerade ut på en VTR med nästan samma utseende på ekrarna... Bara att byta hjullager så kan man lätt som en plätt bulta dit dem på en SP gaffel...

Begränsa dig inte till en specifik modell... Det mesta går att mixa och matcha... CBR 929 och 954 är förutom vissa specifika delar (clip-on och fjädervikt) exakt identiska i gaffeln... Enda som skiljer ut 1000RR är radiella ok, som är svåra att mixa...
Tweety

FöregåendeNästa

Återgå till Jag är ny här på VTR-forumet/klubben