Nygammal :-)

Nygammal :-)

Inläggav 77skott » lör mar 11, 2017 11:59 am

Tjena!

Jag har tidigare haft en gul VTR och fanns här under annat nick. Kommer inte ihåg vad och med tanke på att det är typ 10-12 år sen så är den mailadressen försvunnen. Hade en Gul 1998 med Öhlinare och högmonterade Devilburkar. Kan vara den hoj jag ångrar att jag sålt mest, nu kör jag en hel del offroad och har en XT660R. Har planer på att köpa en till mc och tanken på en VTR har funnits hela tiden lite sugen på en SP-1 men till å med för en begynnande gubbe var försäkringspremien hutlös :-( . Hittade nu en 2007a på Yamahacenter i Helsingborg, lite långt för att hämta kanske men är den fin kan det vara värt besväret. Om dom nu inte kan leverera till Norrbotten vill säga.

I väntan på rätt objekt!

//
Stefan
77skott

Hoj: XT
Kön: Man

Re: Nygammal :-)

Inläggav NewtonHeath » lör mar 11, 2017 1:10 pm

Hej och välkommen hit :good:
Har själv gjort återfallsresan i Vtr träsket!
Ägde en SP2 -02 runt 2004 sålde hängde enbart med frun ett par år :blush: åter till Vtr 2011 en eldstorm -98
Såldes senare för en SP 2 -02 igen. Saknade den hela tiden så var tvungen :D
Så bara handla, det är ett gift :yahoo:
Verkar fin firestormen i Hbg, kanske långt å åka bara :confused:
Lycka till och välkommen hit..

Ps vad låg premien på sp n för dig? Antar på ditt nick att du kanske
Också är årsmodell 77 :cool:

// Christian
NewtonHeath

Användarvisningsbild
VTRSponsor
VTRSponsor

Hoj: Honda VTR SP2-02

Inläggav hondahurricane » lör mar 11, 2017 3:45 pm

77skott skrev:Tjena!

Jag har tidigare haft en gul VTR och fanns här under annat nick. Kommer inte ihåg vad och med tanke på att det är typ 10-12 år sen så är den mailadressen försvunnen. Hade en Gul 1998 med Öhlinare och högmonterade Devilburkar. Kan vara den hoj jag ångrar att jag sålt mest, nu kör jag en hel del offroad och har en XT660R. Har planer på att köpa en till mc och tanken på en VTR har funnits hela tiden lite sugen på en SP-1 men till å med för en begynnande gubbe var försäkringspremien hutlös :-( . Hittade nu en 2007a på Yamahacenter i Helsingborg, lite långt för att hämta kanske men är den fin kan det vara värt besväret. Om dom nu inte kan leverera till Norrbotten vill säga.

I väntan på rätt objekt!

//
Stefan

Hitta en importerad. Jag betalar 600:-/mån i Stockholm för min SP-1 (2001). Fast som tidigare Norrbotning tycker jag så klart att alla försäkringar är snordyra i denna stad. När jag kollade på svensksålda av samma årsmodell skulle dom kosta över 1000:-/mån här som billigast. På försäkringsbolaget antog dom att min är en touring/sporttouring.
Jag är dock några år äldre än du.... men i alla fall.

Och så det vanliga tipset. Kolla flera bolag. Det skiljer från 7200 till 22100 kr/år mellan olika bolag. Billigast är Folksam (just på min mc, men det är olika på olika mc).
Helförsäkring alltså.
hondahurricane

Användarvisningsbild

Hoj: Honda VTR1000 SP-1

Inläggav 77skott » lör mar 11, 2017 10:36 pm

TJena!

De verkar som att dom flesta bara vill trafikförsäkra. Svedea, Dina bland annat. Nu har jag bara snabbkollat online och på Dina kostar den lika som en 2012 CBR1000RR trafik/helår (8.500) inte riktigt klokt tycker jag. Får ringa runt och kolla om det skulle dyka upp nån, Firestormen i Helsingborg skulle gå på 3200 ca hel/hel.

En bekant i Helsingborg ska kika på den åt mig till veckan, är den lika fin som den ser ut är det värt att åka ner å hämta den.
77skott

Hoj: XT

Inläggav hondahurricane » tis mar 14, 2017 11:39 pm

77skott skrev:TJena!

De verkar som att dom flesta bara vill trafikförsäkra. Svedea, Dina bland annat. Nu har jag bara snabbkollat online och på Dina kostar den lika som en 2012 CBR1000RR trafik/helår (8.500) inte riktigt klokt tycker jag. Får ringa runt och kolla om det skulle dyka upp nån, Firestormen i Helsingborg skulle gå på 3200 ca hel/hel.

En bekant i Helsingborg ska kika på den åt mig till veckan, är den lika fin som den ser ut är det värt att åka ner å hämta den.

Ja, vissa bolag vill inte ha sporthojjar så då erbjuder dom bara en trafikförsäkring till skyhögt pris. Dessa bolag är Bilsport/MC och Svedea. Sen finns det bolag som tar emot sporthojjar men väljer att ha högt pris på helförsäkringen. Dessa är IF och Dina.
Rimliga priser har då de stora gamla bolagen Folksam, TryggHansa och Länsförsäkringar, samt ett som heter Gjensidige.
hondahurricane

Användarvisningsbild

Hoj: Honda VTR1000 SP-1

Inläggav peno » sön mar 19, 2017 7:20 am

Välkommen
Hoppas det löser sig

Skickat från min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk
peno

Användarvisningsbild

Hoj: VTR1000F