Test av ny design

Vilken forumstil?

N.Design
18
64%
Prosilver
9
32%
Nåt annat, nämligen...
1
4%

Antal röster : 28

Re: Test av ny design

Inläggav vemsom » sön jan 25, 2009 11:45 am

De främsta problemen med N.design-stilmallen är att den inte fungerar med högre skärmupplösningar, bakgrunden stör verkligen mina ögon iaf :)
Men framförallt så hittar jag inte "active topics" vilken är den sidan jag använder mig mest av.
vemsom

Inläggav benkar » sön jan 25, 2009 12:22 pm

vemsom skrev:De främsta problemen med N.design-stilmallen är att den inte fungerar med högre skärmupplösningar, bakgrunden stör verkligen mina ögon iaf :)
Men framförallt så hittar jag inte "active topics" vilken är den sidan jag använder mig mest av.

Vilken skärmupplösning kör du med? Jag har 1280 x 1024 och där fungerar det, men 19" -skärm med den upplösningen är väl hopplöst gammalt :(

"Active topics", tänkte du på att ikonen vid kategorier eller trådar får ett speciellt utseénde, eller "Visa nya inlägg -länken" ?

/B
-Att sakta in är en svaghet, att bromsa är ett misstag, att stanna är ett nederlag....
benkar

Användarvisningsbild
VTRSponsor
VTRSponsor

Hoj: Fd ägare till VTR1000F
Kön: Man

Inläggav vemsom » sön jan 25, 2009 8:21 pm

Visa obesvarade inlägg • Visa nya inlägg • Visa aktiva trådar

Den raden verkar inte finnas med andra stilmallen.

Jag kör med 1600x1200, inte så mycket större och nog ganska vanlig (de flesta >20" som inte är wild scream (wide screen)). Men bakgrunden borde gjorts så den klarade av att maximeras eller att man gjorde sidan med fast bredd antingen centrerad eller vänstersälld.

edit: "http://vtr.nu/search.php?search_id=newposts" men inte riktigt samma funktion, men duger
Däremot borde bakgrunden i n.Design skippas :)
vemsom

Inläggav Tweety » sön jan 25, 2009 11:33 pm

Håller med vemsom... fixa det så gillar jag det...:) Nu kör jag prosilver...
VTR 1000F + CBR 929RR + CBR 954RR + CBR 1000RR + VTR 1000SP1/2 (RC-51) + 1 st galning = RCBVTR 1000F
Tweety

Hoj: RCBVTR 1000F (97 till 09)

Inläggav benkar » tor feb 19, 2009 7:41 pm

Från och med idag är "Nya Designen" standard för den som besöker VTR-klubben utan att registrera sig, och för dom som registrerar sig. (lite osäker på hur det är för redan registrerade)

Oavsett, så kan man givetvis i sin profil ändra tillbaka till "Php-standard Pro Silver" om man trivs bättre med den "forumstilen" :)

/B
-Att sakta in är en svaghet, att bromsa är ett misstag, att stanna är ett nederlag....
benkar

Användarvisningsbild
VTRSponsor
VTRSponsor

Inläggav ghurun » fre feb 20, 2009 12:41 am

Gällde även för reggade och inloggade! 8O

benkar skrev:Från och med idag är "Nya Designen" standard för den som besöker VTR-klubben utan att registrera sig, och för dom som registrerar sig. (lite osäker på hur det är för redan registrerade)

Oavsett, så kan man givetvis i sin profil ändra tillbaka till "Php-standard Pro Silver" om man trivs bättre med den "forumstilen" :)

/B
ghurun

Inläggav benkar » fre feb 20, 2009 5:32 am

Vill man för sin egen del ändra tillbaka till "pro silver" så gär man det enkelt under "min stil" här: ucp.php?i=165

/B
benkar

Användarvisningsbild
VTRSponsor
VTRSponsor

Inläggav gubbe » fre feb 20, 2009 2:55 pm

Mina komplimanger till Benkar,härligt med nån´som bryr sig.Tack.
(hade skrivit en massa säga,men jag sudda bort alltihop,har blivit lite så att allt vad jag säger o skriver blir konstigt,sen kan nån bli lessen eller så blir det bara fel)

Säger som min gamla mamma...innehållet är kit,ytan är shit(kanske inte va mamma som sa..kanske kom på det själv precis nu,men nåt som en mamma skulle kunna säga).

mvh/alex

benkar skrev:Vill man för sin egen del ändra tillbaka till "pro silver" så gär man det enkelt under "min stil" här: http://vtr.nu/ucp.php?i=165

/B
hata harvar

(One size fits all)
gubbe

Användarvisningsbild
VTRSponsor
VTRSponsor

Hoj: aPIFFany Edition

Föregående

Återgå till Klubbinformation