"Nya VTR-forumet" -Uppdateringsinfo

"Nya VTR-forumet" -Uppdateringsinfo

Inläggav benkar » sön maj 06, 2007 6:55 pm

MAJ 2007: Som bekant så har det "gamla" VTR-forumet gått till graven av tekniska skäl (våren 2007). Många bra gamla inlägg har tyvärr försvunnit för alltid, men istället för att spilla tid på diskussioner kring det, diskutera hur ett nytt forum ska komma upp, möjlighet importera gammal info osv, något som säkert kan ta hur lång tid som helst, så är planen att helt enkelt dra igång på nytt, från 0.... och att komma igång igen NU, speciellt med tanke på att många med VTR är sugna på att komma ut på VTR-rundor, utbyta tekniska ideér/erfarenheter osv.

OBS! Om du var reggad på gamla forumet (innan maj 2007) så måste du regga dig på nytt nu!

Som tidigare finns forumet hemma hos Håkan som en gång i tiden drog igång detta eminenta forum (2001 ?) och jag har fått förtroendet att i alla fall strukturera upp forumet som tidigare vad det gäller forum-delar. Vart forumet ska "bo" i långa loppet, vem som ska administrera och moderera kommer nog kunna lösas utan problem framöver.

Hursomhelst, här kommer lite "uppdateringsinfo".

/B

2011
2011-01-11 Ny "layout", N.Design som "gamla" templaten hette är inte längre kompatibel phpBB och utvecklingen av det utseendet har stannat så det går inte att uppgradera, så för att få det anpassat för senare versioner av phpBB måste man själv anpassa designen.
Därför har en ny design valts som heter "Rock'n Roll Silver" där det iallafall i dagsläget ser ut som att de som utvecklat det kommer att hålla det uppdaterat i framtiden.
Vissa anpassningar till att passa ett MC forum istället för musikforum är på gång
Det efterlängtade bildgalleriet är tillbaka

2009

2009-02-19
Från denna dag är "Nya Designen" standard för den som besöker VTR-klubben utan att registrera sig, och för dom som registrerar sig. Man kan dock givetvis i sin profil ändra tillbaka till Php-standard Pro Silver.

2008

2008-07-18
Håkan fixat så att om man klickar på en länk så öppnar det i ett nytt fönster.

2008-07-16
Håkan lagt till funktionen bildgalleri.

2008-02-28
Håkan lagt till så att alla har möjlighet ange hojmodell i sin profil.

2008-02-25
Håkan har uppdaterat VTR-forumet från den betaversion av phpBB som togs i drift maj 2007, till en skarp version av phpBB, 3.0.0

2007

2007-07-25
Aktiverat "topic icons" i alla forumdelar, fanns tidigare bara i "Allmänt snack"-forumdelen.

2007-05-16
Lagt till -"Jag är ny här på VTR-forumet/klubben" som en egen sektion under "VTR-klubben". viewforum.php?f=18

2007-05-10
Håkan har hackat lite i forum-koden och bl.a fått upp klubbloggan :)

2007-05-09
Ett antal medlemmar har tagit sig tid leta upp bilder från tidigare VTR-samlingar/hojrundor. Finns under "Bilder": viewforum.php?f=5

2007-05-08
En efterfrågad bild/beskrivning kring hur slangarna under tanken på en VTR1000F ska sitta är nu återskapad. viewtopic.php?f=6&t=38

2007-05-07
Lagt upp en "klistrad" tråd i "Bild-forumet" där man kan "Presentera" sin VTR med fakta och bilder. Du hittar tråden här: viewtopic.php?f=5&t=29

2007-05-06
Man kan nu lägga upp en Avatar max 120 x 120 px

2007-05-06
Nya Inlägg/trådar inflyttade i rätt forumdel.

2007-05-06
Önskemål om att återskapa gamla tekniska tips är framförd.

2007-05-06
En "VTR-forum-struktur" liknande den tidigare finns på plats.
benkar

Användarvisningsbild
VTRSponsor
VTRSponsor

Hoj: Fd ägare till VTR1000F
Kön: Man

Re: "Nya VTR-forumet" -Uppdateringsinfo

Inläggav håkan » mån maj 07, 2007 10:43 am

Ser bra ut Benkar!

Såhär kanske man skulle gjort från början Wink

Att ha sakerna liggande "hos mig" är inget tekniskt problem, bara jag slipper göra det Benkar nu har gjort.
jag ska fixa till lite med design bara som behöver lite hackande i php filerna

Servern i sig har inga problem att ta hand om vtr forumet... den är "nog snabb" Wink
Det körs backup varje natt på filer och var 6:e timma på SQL databasen.

Mvh Håkan
Stensby Racing.se VTR.nu sen länge
håkan

Användarvisningsbild
Site Admin
Site Admin

Hoj: Honda CBR 1000RR

Inläggav Roger_SWE » mån maj 07, 2007 3:30 pm

Tack Benkar.

Snyggt jobbat. Nu fattas bara VTR logon, sedan är vi tillbaka igen. Det var bra att du åkte hem och fixade till sida. Själv tog jag en extra runda på Bulten Wink
Jag har lagt upp några länktips. Som självklart är för SP modellen Laughing

/Roger
Roger_SWE

Inläggav benkar » mån maj 07, 2007 3:49 pm

Roger_SWE skrev:Tack Benkar.

Snyggt jobbat. Nu fattas bara VTR logon, sedan är vi tillbaka igen. Det var bra att du åkte hem och fixade till sida. Själv tog jag en extra runda på Bulten Wink
Jag har lagt upp några länktips. Som självklart är för SP modellen Laughing

/Roger

Håkan har lovat att vid tillfälle fixa dit/hit loggan och några andra ändringar i koden. Retsen av strukturen liknar nu den gamla, återstår hoppas att VTR-klubbmedlemmar har kvar lite bilder och annat material som tidigare lagts upp på teknikforumet, är med all säkerhet uppskattat av alla andra om man tar sig tid leta fram det Very Happy

/B
-Att sakta in är en svaghet, att bromsa är ett misstag, att stanna är ett nederlag....
benkar

Användarvisningsbild
VTRSponsor
VTRSponsor

Inläggav LiQUiD » tis maj 08, 2007 5:49 pm

Härligt jobbat till samtliga inblandade som orkar/vill lägga ner tid!
/S
LiQUiD

Inläggav Johny » tis maj 08, 2007 6:22 pm

Härligt att se riktiga eldsjälar i aktion! Smile
Johny

Inläggav benkar » tor maj 10, 2007 7:11 pm

Johny skrev:Härligt att se riktiga eldsjälar i aktion! Smile

Tror/tycker att alla som kör VTR och är med här klubben/forumet är eldsjälar. Det är medlemmarna i en klubb/forum som gör klubben/forumet till vad det är/blir.

Glad att Håkan har lite tid för kodhackande (samt plats för servern) och vikt lite tid själv sista tiden för forumet, kul kunna hjälpa till, upplevt VTR-klubben/forumet som ett av dom bästa märkes/modell-forum/klubbar i Sverige vad det gäller innehåll och stämning.

Känns som om det nu kommer rulla på som vanligt/tidigare, dvs inget jättetempo med 100 nya inlägg varje dag, så har det aldrig varit, och kommer aldrig bli, forumet kommer fyllas på, sakta men säkert, och är alla vi medlemmar som gör det till vad det blir Very Happy

/B
benkar

Användarvisningsbild
VTRSponsor
VTRSponsor

Inläggav Johny » tor maj 10, 2007 7:42 pm

benkar skrev:
Johny skrev:Härligt att se riktiga eldsjälar i aktion! Smile

Tror/tycker att alla som kör VTR och är med här klubben/forumet är eldsjälar. Det är medlemmarna i en klubb/forum som gör klubben/forumet till vad det är/blir.

Glad att Håkan har lite tid för kodhackande (samt plats för servern) och vikt lite tid själv sista tiden för forumet, kul kunna hjälpa till, upplevt VTR-klubben/forumet som ett av dom bästa märkes/modell-forum/klubbar i Sverige vad det gäller innehåll och stämning.

Känns som om det nu kommer rulla på som vanligt/tidigare, dvs inget jättetempo med 100 nya inlägg varje dag, så har det aldrig varit, och kommer aldrig bli, forumet kommer fyllas på, sakta men säkert, och är alla vi medlemmar som gör det till vad det blir Very Happy

/B

Jo visst är en VTR till för entusiasten, men nog är det imponerande nästan rörande att se ett tomt forum skakas till liv på så här kort tid helt utan backup och allt. Surprised
Johny

Inläggav tomten6 » tor maj 10, 2007 8:08 pm

Detta blev ju en ganska bra lösning. Jag personligen är väldigt glad att klubben inte dog.
tomten6

Inläggav benkar » lör maj 12, 2007 7:36 pm

tomten6 skrev:Detta blev ju en ganska bra lösning. Jag personligen är väldigt glad att klubben inte dog.

Tycker jag också, dvs bra att vi med VTR inte lät klubben dö.

Skulle ju nästan ha varit lite skamligt, kom just på att VTR1000F i år faktiskt firar 10-års-jubileum! (eller är det 11 år, eller 9 år?) VTR1000F kom -97 och är nu -07 borde inte Firestormen höra till en av dom hoj-modeller som längst tid varit i det närmsta oförändrad under så lång tid?

/
-Att sakta in är en svaghet, att bromsa är ett misstag, att stanna är ett nederlag....
benkar

Användarvisningsbild
VTRSponsor
VTRSponsor

Nästa

Återgå till Klubbinformation