45kw i reg papper

45kw i reg papper

Inläggav parry » fre okt 12, 2007 11:24 am

slår man på reg numret på flertalet vtr1000f så står de 45kw, är detta något de reggades med ifrån honda eller är de bara slumpen att just de reg nummerna jag slår har 45kw???

På if så säger de att de är 80kw vilket stämmer egentligen men varför står de 45kw???

Letar försäkring för fullt och vill ju ha den billigaste såklart.....

Mvh Pär
parry

Re: 45kw i reg papper

Inläggav Spike » fre okt 12, 2007 3:01 pm

Tjo!
Inte för jag vet varför på de aktuella fallen, men kanske de är reggade för mellanklasskörkort med ett effekt/viktförhållande?
Lååångt ner till knäskrap!
Spike

VTRSponsor
VTRSponsor

Hoj: VTR SP2
Kön: Man

Inläggav Nicke » fre okt 12, 2007 7:12 pm

Det var populärt med strypta hojar (pga försäkringskostnaderna) i mitten och under slutet av 90-talet så därför såldes en hel del modeller "färdigstrypta" redan från fabrik.

Numera så försäkrar, tror jag i alla fall, samtliga försäkringsbolag efter ursprungseffekt oavsett den aktuella effekten eller vad det står i registreringsbeviset, så förmodligen får du samma premie att betala oavsett om du köper en Firestorm som är registrerad med 45kW eller med 78/81kW.
Nicke

Användarvisningsbild

Hoj: Honda VTR1000SP-1

Inläggav benkar » lör okt 13, 2007 11:02 am

Jo, är många olika effektuppgifter, en del Svensksålda strypta på pappret, en del tyskimport strypta på riktigt, och Svensksålda med varierande effektuppgifter. Jag har en -00 köpt via pararellimportör, 78kw.

/B
-Att sakta in är en svaghet, att bromsa är ett misstag, att stanna är ett nederlag....
benkar

Användarvisningsbild
VTRSponsor
VTRSponsor

Hoj: Fd ägare till VTR1000F

Inläggav parry » lör okt 13, 2007 11:36 am

Ja de verkar vara lite varierande vad de står i reg papperet..

Slog upp min nyinköpta 98 och där står de 45 men bolagen säger ju 81 såklart.. Kollade även upp min gamla och där stod de oxå 45kw.. Den förra var inte strypt och denna tror jag inte äör de då jag tycker den går som den ska.. Borde ju känna skillnad på 45 och 81kw trots att de var ett tag sedan jag körde nu Very Happy
parry

Inläggav Nykan » tis okt 16, 2007 8:36 am

parry skrev:Ja de verkar vara lite varierande vad de står i reg papperet..

Slog upp min nyinköpta 98 och där står de 45 men bolagen säger ju 81 såklart.. Kollade även upp min gamla och där stod de oxå 45kw.. Den förra var inte strypt och denna tror jag inte äör de då jag tycker den går som den ska.. Borde ju känna skillnad på 45 och 81kw trots att de var ett tag sedan jag körde nu Very Happy

Kolla med Länsförsäkringar, har du tur och får prata med rätt person så får du den försäkrad som 45kw och då blir det riktigt billigt!

Annars finns ju if:s honda försäkring, men då får du inte ställa av, men det går ju att byta ägare över vintern och spara 2500:- varje år.
Nykan

Inläggav gaspedal » tis maj 06, 2008 9:34 am

45 kw?? :)

När jag besiktigade min hoj när jag kört hem den från tyskland säger de 25kw! Så det är vad den är reggad på nu. Och gissa om man blev glad när man lät insplanet kolla upp försäkringen... Killarna på besiktningen orkade inte ens provköra hojen.

Jag betalar helår i sthlms innerstad, haft kort i ett år: 3200 kr

Känns mycket lagom.
gaspedal

Inläggav Piff » tis maj 06, 2008 5:29 pm

25kw/34hkr är max man får köra med begränsning på A-kortet. Säkert därför den är reggad så. Men det borde ju vara dyrare eftersom det brukar betyda att man är under 21 eller inte haft kort speciellt länge.
<---- Killen som har VTR-Dekaler till salu...

http://www.vtr.nu/viewtopic.php?f=2&t=2543
Piff

Användarvisningsbild
VTRSponsor
VTRSponsor

Hoj: Ensam och övergiven...

Inläggav gaspedal » ons maj 07, 2008 7:51 pm

menar du att tyskalands regler skulle vara exakt samma som Sveriges alltså? Låter orimligt. Det stod alltså 25kw i det tyska reguppgifterna, inget de hittat på här.

M
gaspedal

Inläggav Piff » ons maj 07, 2008 9:42 pm

Ahhh. OKi, inte riktigt så jag tänkte. Men sannolikheten att det är nåt dumt EU-påhitt är nog större än man kan tro.
<---- Killen som har VTR-Dekaler till salu...

http://www.vtr.nu/viewtopic.php?f=2&t=2543
Piff

Användarvisningsbild
VTRSponsor
VTRSponsor

Hoj: Ensam och övergiven...

Nästa

Återgå till Försäkringsfrågor