Trafikförsäkrings-skatten, suck....

Trafikförsäkrings-skatten, suck....

Inläggav benkar » mån jun 25, 2007 7:20 pm

Är antagligen relativt lindrigt "drabbad", men idag kom det som ett brev på posten, höjd försäkringspremie på hojen pga "Trafikförsäkrings-skatten", blev för min del 870 kr/år. (Och undrar vart det landar när "reformen" är helt genomförd, 2-3.000 kr per år för min del?)

Skulle inte svära och skrika om det hela, om det skulle vara en "rättvis" skatt, dvs att även dom som tuffar runt på hästar, håller på med idrott, dykning, bergsklättring, transporterar sig med trampcykel osv osv även dom skulle få betala för sina egna risker via en obligatorisk skatt på en obligatorisk försäkring.

Nu är jag f...n grinig Evil or Very Mad

/B
-Att sakta in är en svaghet, att bromsa är ett misstag, att stanna är ett nederlag....
benkar

Användarvisningsbild
VTRSponsor
VTRSponsor

Hoj: Fd ägare till VTR1000F
Kön: Man

Re: Trafikförsäkrings-skatten, suck....

Inläggav Nicke » tis jun 26, 2007 8:11 am

Håller med. Särskilt orättvist blir det för ägare av flera fordon (om man har ett par mc och bil t.ex.). Då måste man i det exemplet betala den extra trafikförsäkringsskatten 3 gånger fastän man inte utgör en 3 ggr så stor risk i och med att man bara kan köra ett fordon åt gången. Att det blir mer och mer sällsynt med fordonsförsäkringar som går att ställa av gör ju inte saken bättre. Sad
Nicke

Användarvisningsbild

Hoj: Honda VTR1000SP-1
Kön: Man

Återgå till Försäkringsfrågor